Nosotros

Ignacio Quintana y Javier Pouso son dos ejecutivos de la Industria Musical y la comunicación con más de 30 años de experiencia en el sector.

 

Ignacio, termina sus estudios de Económicas y empieza una breve pero intensa carrera como auditor, en la firma KPMG, para enseguida descubrir su verdadera vocación como gestor y empezar a desarrollar una importante carrera profesional dentro del Grupo Prisa.

 

De director financiero del diario económico Cinco Días a director general de Progresa, donde consigue traer a España la prestigiosa revista Musical “Rolling Stone”. Y de ahí, pasando por otras direcciones generales es nombrado director de Nuevos Negocios del grupo Prisa, y es aquí donde empieza a explorar las posibles sinergias entre Prisa y el mundo de la música. En esta etapa coproduce musicales, como 40 El Musical, y colaborando en otros como el musical de Joaquín Sabina “Más de cien mentiras” o el exitoso “Hoy no me puedo levantar” del grupo Mecano.

 

En 2011 la apertura de 40 Café, espacio en el que la música en directo desempeña un papel fundamental, a proyectos estratégicos como el regreso de la banda Héroes del Silencio, o la gira de Miguel Ríos Bye Bye Ríos.

 

Hoy, además de ser CEO fundador de 6059 producciones junto con Javier, es el director general de la revista Forbes, encargándose además de la gestión de la marca en nuestro país.

Javier, al terminar COU y en vez de matricularse en de Derecho (que era el plan original), cambia de opinión y se matricula en “Primero de Industria Discográfica” en CBS Records (compañía que luego se convertiría en Sony Music). Su afición a la música y la oportunidad de trabajar en una de las multinacionales más importantes del sector le hacen tomar la decisión. Empieza como vendedor, para convertirse en jefe de ventas pocos años después. De ahí, el salto a Polygram y al mundo del marketing (compañía que acabaría siendo adquirida por Universal Music), donde desempeña la tarea de Marketing Manager del prestigioso sello de música clásica “Deutsche Grammophom”, es allí donde éxitos de ventas (impensables para el sector) como Adagio Karajan entre otros. Poco después y como director de marketing la división de Clásico y Jazz, desarrolla artistas como Diana Krall y Cecilia Bartoli, entre otros muchos. Estos años de experiencia le sirven para ser promovido a la dirección de marketing estratégico, división de nueva creación que engloba a las divisiones de Clásico y Jazz, Marketing Estratégico, Dirección comercial (producto físico y digital), Merchandising, Nuevos Negocios y flamenco.
Y es en esta etapa donde coinciden Ignacio y Javier, desarrollando múltiples proyectos entre sus dos compañías, Universal Music Spain y el Grupo Prisa (explotación de marcas a través de recopilatorios, proyectos especiales con prensa escrita, etc, entre otras).

 

Y de esta colaboración profesional surge la amistad y el buen hacer en multitud de proyectos. Y de toda esta experiencia surge 6059 Producciones, una empresa de Managament, Booking y Producción que aporta el conocimiento de un sector tan especializado como éste, desde todos los ángulos posibles.

 

En poco tiempo hemos desarrollado un roster de artistas tanto del mundo del Pop y el Rock, como Miguel Rios y Albert Hammnond, como del Flamenco con Clara Montes, Farruquito, Rycardo Moreno o Joselito Acedo, y del mundo de la Música Clásica y del cine, como Joan Valent y apuestas de futuro como la cantante Nella, que ha grabado su primer disco para el sello discográfico Casa Limón, del productor y músico Javier Limón que también lo ha producido.

 

En poco mas de un año, 6059 producciones ha organizado, dirigido y producido la gira Symphonic Ríos y esta trabajando en las nuevas giras y nuevos lanzamientos de los artistas mencionados ( www.6059.es)

About us

Ignacio Quintana and Javier Pouso are two senior executives from the musical and communication industry with over 30 years’ experience in these sectors. Ignacio, finishes his economic studies and begins a brief but intense career as an auditor, at the firm KPMG, to quickly discover their true vocation and start developing an important Career within PRISA Group. Of Financial Director of the economic journal “Cinco Días” to General Manager of “PROGRESA”, where he manages to bring to Spain the prestigious musical magazine «Rolling Stone».

 

And from there, going through other chief executive positions is appointed to “New Business Director” the PRISA group, and this is where he begins to explore possible synergies between Prisa and the world of music. At this stage coproduces several Musicals , as 40 Musical, and collaborating in others like Joaquín Sabina’s musical «More than a hundred lies» or the successful «Hoy no me puedo levantar” inspired in “Mecano” group. On 2011 the opening of “40 café”, a place where live music plays a key role, to strategic projects such as the return of the band “Héroes del Silencio”, or the Miguel Ríos farewell tour “Bye Bye Ríos”. Today, in addition to being CEO of 6059 Productions together with Javier, is the general manager of Forbes Summit , taking care of the organization of Summits, Meetings and large Forums of the prestigious Forbes magazine in Spain.

 

Javier, finishes his studies and because of his fondness for music and the opportunity to be part one of the most important multinational companies in the sector ,make him decide start working at CBS Records (company that would later become Sony Music). He starts out as a rep to become head of sales a few years later. From there, he moves to Polygram Records (company that would end up being acquired by Universal Music Group) and the marketing world, where he performs the task of Marketing Manager of the prestigious classical music label «Deutsche Grammophom», it is where he develops concepts and campaigns that brings huge sales successes (unthinkable for the sector) as Adagio Karajan among others. Shortly thereafter he is promoted to Marketing Director of the Classic and Jazz division, developing artists like Diana Krall and Cecilia Bartoli, among many others. These years of experience serve to be promoted to the Strategic Marketing Direction, new created division that merged the divisions of Classics and Jazz, Strategic Marketing, Commercial Affairs, Mobile & Digital, Merchandising, Flamenco (where hi works with Enrique Morente, Paco de Lucia, Camaron and Pitingo among many others)and New Business. And it is at this stage that Ignacio and Javier coincide, developing together multiple projects between their two companies, Universal Music Spain and Prisa Group as Brand Exploitation, developing the most successful compilations as “Nos. 1 de 40”, or “M-80 Lo mejor” that sold ovr a million copies, Special Projects with Press (single shots or collectables), etc. And from this professional collaboration, friendship arises and a fruitful collaboration managing a multitude of successful projects.

 

And from all this experience and relationship come up 6059 Productions, a company of Management, Booking and Production that brings the knowledge of a sector as specialized as this, from all possible angles to our artists. In a short time we have developed a roster of artists from both the world of Pop and Rock, as Miguel Ríos and Albert Hammond, such as Flamenco with Clara Montes, Farruquito, Rycardo Moreno or Joselito Acedo, and from the Classical Music abd OST world as Joan Valent, without forget about new coming artists as the Venezuelan singer Nella Rojas, who has recorded her first album for the records label Casa Limon, produced by the composer and musician, Javier Limon and that will be released next June. In just over a year, 6059 Productions has organized, directed and produced the “Symphonic Rios Tour” and coordinated the album recording and shooting, as well as the license negotiations with Universal Music for both among many other shows and deals.